אף סתום ומנוזל מתברר כבעיה מאוד לא נעימה ואף מטרידה וכואבת כשמתחילים לסבול ממנה, במיוחד אם מדובר בסינוסיטיס (גם סינוסיטיס בהריון), נזלת אלרגית לא פוסקת בליווי עיטושים רבים, או נזלת מהצטננות רגילה שמסרבת לחלוף.

לא צריך לסבול הטיפול הטבעי באף סתום ברפואה הסינית ועצות לטיפול ותחזוק עצמי

אף סתום ומנוזל- הסיבות העיקריות

  • נזלת אלרגית
  • צינון מהתקררות ויראלית
  • סינוסיטיס- דלקת ברירית הסינוסים שהן מערות הפנים, עלול להופיע לאחר הצטננות ויראלית (הכי נפוץ), חיידקית או בשל נזלת אלרגית.

לכל אחד מהמקרים יכולות להתלוות שלל הפרעות נוספות, כמו התעטשויות בלתי פוסקות, קושי לנשום, דגדוג וגירוי באף, פגיעה בחוש הריח, כאבי ראש, עייפות, הפרעה בשינה, לחץ בראש ועוד..

הטיפול ברפואה הסינית

הטיפול מתבצע באמצעות דיקור סיני, צמחי מרפא, עיסוי אזורי הסינוסים בפנים והמלצות תזונה למניעת יצירת לחות נוספת בריריות האף והגברת המצב ה"דלקתי"במצבים מסוימים. בדיקור הסיני ניתן לטפל בתסמיני האף האקוטיים, כמו סינוסיטיס, נזלת אלרגית, או אף סתום מנזלת ויראלית, בדרך טבעית ומוצלחת מאוד. 

בנוסף, ישנו הרווח הכפול שבטיפול ברפואה הסינית, מעצם הטיפול גם בשורש הבעיה שהביא למצב ובמניעת חזרתו, לעומת הטיפול באנטיביוטיקה, אנטיהיסטמינים וכדומה, שהינם מטפלים רק במצב הרגעי ולא מעבר.

הטיפול בשורש הבעיה יותאם לאחר אבחון חוסר האיזון שהשפיע על המצב האקוטי, ייתן מענה עמוק יותר ויועיל במניעה עתידית של חזרת המחלה, כמו למשל: חיזוק מערכת החיסון, חיזוק הריאות, חיזוק אספקט האדמה, וויסות אי סיבולת לאקלים מסוים-רוח/יובש/לחות/ קור/חום, למשל חימום הגוף לסובלים מקור באופן כרוני, וויסות הלחות בגוף וכדומה. 

במצב של סינוסיטיס למשל, אשר לרוב נגרם בשל "סיבוך" של נזלת ויראלית או אלרגית, ישנו מצב של לחות חום- רעילות (חום דלקתי), מה שגורם  לנזלת להיות צמיגית וקשה להנעה (לרוב בצבע צהוב ואף ירוק), לכן, טיפול הדיקור במצב זה, יתמקד בסילוק החום ממערות הפנים, מה שכבר יגרום להקלה בשיחרור הנזלת, וכמובן ייבוש הלחות, וויסות התנועה והאיוורור הטבעי של מערות האף והפנים. הדיקור במצב של נזלת אלרגית יתמקד יותר בהרגעת גירוי היתר של ריריות האף- מה שגורם לעיטושים רבים ונזלת בלתי פוסקת, ייבוש הריריות מעודף הלחות, וחיזוק מערכת החיסון, הריאות ומערכת העיכול לשם חיזוק הגוף ועמידותו בפני גירויים שונים.  גם במצב של נזלת ויראלית (הצטננות) שאף עלולה להמשך זמן רב לאחר המחלה, ניתן לטפל בדיקור, גם פה נווסת ונייבש את הלחות העודפת ונפתח את החסימה.

בזכות טיפולי הדיקור וצמחי המרפא ניתן להמנע מנטילת אנטיביוטיקה (במידה ולא מדובר בזיהום חיידקי), במקרים של סינוסיטיס, גם לסובלות מסינוסיטיס בהריון אשר ידוע כיותר עיקש בשל הגודש המוגבר הטבעי בתקופת ההריון, הטיפול הנ"ל מוצלח בטוח ויעיל ביותר. כמו כן הטיפולים הנ"ל יכולים למנוע שימוש בתרופות לייבוש האף אשר בנטילה ממושכת עשויות לפגוע ברירית האף ובאנטי-היסטמינים להרגעת גירוי ריריות האף.

והנה חוות דעת של מטופלת שגם הייתה בהריון וגם הייתה אחרי נטילת אנטיביוטיקה שלא הועילה לה- שהבינה שבטוח יש פתרון טוב יותר, קל פשוט וטבעי. לחצו לקריאה

טיפים עצמיים לטיפול בשחרור הגודש והימנעות מהתפתחות נוספת

ישנם מזונות מסוימים שעשויים לגרום לריבוי הנזלת ומהם רצוי להמנע או להפחית בתקופה זו (ובכלל) כגון:

  • *מוצרי חלב
  • *מזון מטוגן
  • *מתוקים
  • *מזון שומני (בוטנים (גם במבה), טחינה גולמית)

 מה כן מומלץ לאכול:

תבשילים ומרקים, המכילים למשל ירקות כתומים, עליים, ירקות שורש, אורז בסמטי, קמח שיפון, קיטניות (כמו עדשים), זהו מזון שמחזק את הגוף, אינו יוצר לחות ובנוסף מתוך כך אינו יוצר ליחה נוספת.

חליטות:

במקרה של סינוסיטיס, שבו מדובר במצב של חום דלקתי במערות הפנים, יש צורך לסלק את החום אשר גורם לצמיגיות בליחה ומכך לחסימה יותר קשה, לכן חליטה עם מרווה יכולה להועיל, כיוון שהיא מקררת ומייבשת.

גם חליטת נענע יכולה להיות טובה כי הינה מקררת ומעט חריפה (מנטה).

במצבים של נזלת שקופה- אלרגית או בשל התקררות – דווקא חליטת שורש ג'ינגר   יכולה להועיל בשל היותה מחממת ומחזקת את מערכת החיסון ומערכת העיכול.

 לא למשוך באף!

זוהי לא סתם הערת נימוס :) גופנו החכם יודע לפנות ולנקז את מה שאיננו צריכים החוצה מהגוף, כאשר לא מקנחים את האף ושואבים את הנזלת חזרה, בעצם יוצרים גודש וחסימה בסינוסים ופגיעה בתהליך הניקוז והאיוורור הטבעי במערת הפנים.

עיסוי לפנים (!)

העיסוי רלוונטי גם בטיפול עצמו, בו אני מעסה את איזורי הסינוסים בעזרת טייגר וורמר, מכשיר מיוחד שמגיע לחום נעים שבעזרתו ניתן לעסות ולהניע גם בצורה מכנית. אך עיסוי לפנים טוב גם כטיפול עצמי וכתחזוק, במקרי סינוסיטיס- ניתן לחמם מעט ולעסות את איזורי הסינוסים בפנים, מצח, גבות, צידי האף- לסת עליונה בכדי לעזור בתנועת הניקוז הטבעית במערות הפנים.

לאף סתום- ניתן לעסות את צידי האף באזור מתחת ולצידי עצם האף לעזרה מכנית בפתיחת מעברי האף.

 שטיפות מלח למערת האף-

ביחוד למצבי סינוסיטיס, ניתן להכין תמיסה לניקוי וחיטוי הסינוסים מ"שאריות" הסינוסיטיס ומפתוגנים חבויים:

  • כוס מים פושרים
  • כפית שטוחה של מלח ים אטלנטי (או כל מלח איכותי אחר)

אופציות להוספה במקרים של אף סתום :

  • 3 טיפות שמן עץ התה או
  • 10 טיפות מיצוי של פרופוליס או "פרוטק"

לשים בבקבוק עם טפטפת ופעמיים ביום 2 טיפות לכל נחיר. במצבים אקוטים להמשיך שבוע לאחר שהסימטומים מסתיימים. במצבים כרוניים לפחות חודש.   

נשימה טובה ושפע בריאות